Hanterade upptäckts- och responstjänster

Förbättra dina säkerhetsresultat

Hanterade upptäckts- och responstjänster (MDR) identifierar och begränsar inverkan av säkerhetsincidenter inom en kunds miljö.

Den här tjänsten använder dygnet runt-övervakning, tekniker distribuerade på värden och nätverkslager, avancerade analyser, hotintelligens och mänsklig expertis i incidentutredningar för att ta bort hotaktörer från kundmiljöer.

Hanterad upptäckts- och responstjänst (MDR)

Avslöja och stoppa lömska hot med flexibilitet och precision

Bitdefenders hanterad upptäckts- och responstjänster (MDR) är i drift dygnet runt, året runt och designade för att identifiera och ta bort cyberhot från din miljö. MDR-tjänsten är bemannad av våra erfarna säkerhetsanalytiker och använder en prisvinnande teknikuppsättning och övervakar detaljerad telemetri för att snabbt och effektivt svara på skadliga aktiviteter, aktivt ta bort hotet för att minska närvarotid och begränsa eventuella skador.

Funktioner och fördelar

Prisvinnande teknikplattform

Upptäckt av moderna hot och avancerade attacker

Säkerhetsåtgärdscenter dygnet runt, året runt

Realtidsvisning av säkerhetsstatistik

Stora kostnadsbesparingar mot att skapa interna säkerhetsdriftsteam

Proaktiv respons för att minska närvarotid för förövare

Hur fungerar det?

MDR
hindra
upptäcka
rapportera
svara

hindra

Skyddsteknik i världsklass för att upptäcka och förhindra infektioner från skadlig kod innan de kan orsaka affärsrisk.

rapportera

Realtids- och månadsrapporter för att stödja säkerhetsbeslutsfattande för organisationen och ge synlighet under incidenter.

upptäcka

Värd- och nätverkstelemetri uppbackat av säkerhetsanalyser och automatisering för att möjliggöra proaktiv jakt, avvikelseupptäckt och snabba utredningar.

svara

Förgodkända åtgärder som kan utföras snabbt genom att säkerhetsteamet begränsar fördröjningstid och minskar affärsrisken.

MDR-tjänstnivåer

  • Slutpunktsupptäckt
  • Hot Intel
  • Slutpunktsskydd
  • Nätverkstrafikanalys
  • Förgodkända åtgärder
  • Kontrollpaneler
  • Teknisk kontoansvarig
  • Kvartalsvis verksamhetsgranskning
  • Policyjustering
  • SLA (incidentresponstid)
  • Hotjakt
  • Analys av skadlig kod
  • Brons
  • Ja
  • Ja
  • Rekommenderas
  • Nej
  • Endast slutpunkt
  • Endast slutpunkt
  • Endast ärende
  • Nej
  • Ja
  • 2 timmar
  • Nej
  • Nej
  • Silver
  • Ja
  • Ja
  • Rekommenderas
  • Ja
  • Standard*
  • Standard*
  • Pool
  • Ja
  • Ja
  • 1 timme
  • Ja
  • Automatiserad
  • Guld
  • Ja
  • Ja
  • Rekommenderas
  • Ja
  • Standard + anpassad**
  • Standard + anpassad**
  • Namngiven
  • Ja
  • Ja
  • 30 min
  • Ja
  • Automatiserad + anpassad***

* Anpassade kontrollpaneler finns tillgängliga mot en extra kostnad.

** Guldpaket omfattar ett givet antal anpassade objekt mer fler objekt tillgängliga mot en ytterligare kostnad.

*** Kundanalys av skadlig kod (utöver sandlåderapporter om skadlig kod) begränsad till ett givet antal per kontraktsvillkor.

Om du är intresserad av att gå med i programmet Hanterad upptäckt och respons, kontakta oss

Skicka feedback till oss

Vi finns här för dig

Via telefon, webb, chatt eller e-post finns vårt hängivna supportteam
här för att hjälpa dig med installation, driftsättning och andra
frågor du har.

Få support