Bitdefender Central har officiellt avslutat stödet för webbläsaren Internet Explorer.
För att förtydliga innebär slutet på stödet att Bitdefender Centrals webbplats blir otillgänglig från Internet Explorer. Det innebär också att Bitdefender slutar att aktivt utveckla, tillhandahålla kompatibilitet och teknisk support för denna webbläsare. Om du använder Internet Explorer 11 eller en tidigare version för att komma åt https://central.bitdefender.com kommer du att uppleva en total förlust av funktionalitet på vår webbplats.
I takt med att tekniken utvecklas meddelade Microsoft att stödet för Internet Explorer upphör för en rad appar och tjänster år 2021. Webbläsaren Internet Explorer kommer att pensioneras och upphöra att stödjas den 15 juni 2022, medan Windows 11 endast kommer att levereras med Microsoft Edge. Eftersom Internet Explorer 11 inte längre kommer att få säkerhetsuppdateringar blir den en föråldrad webbläsare med utsatta sårbarheter. Microsoft och Bitdefender har ett gemensamt engagemang för att uppnå högsta kvalitet inom datorsäkerhet. Som ett resultat av detta kommer Bitdefender Central att lämna Internet Explorer. Denna föråldrade webbläsare är inte kompatibel med Bitdefender Central.
För att få tillgång till Bitdefender Central och säkra din dator med Bitdefender efter november 2021, vänligen använd en nyare webbläsare.
Berörda kunder uppmanas att byta till den nya webbläsaren Microsoft Edge för bästa användarupplevelse i Windows 11, Windows 10, Windows 8 och Windows 7. Alternativt kan de byta till en annan modern, säker webbläsare, till exempel en av dem som anges nedan, när de går in på sitt Bitdefender Central-konto.