Safepay startar inte automatiskt

Som standard upptäcker Bitdefender när du navigerar till en webbbank i en webbläsare på din Windows-enhet och uppmanar dig att starta den i Safepay.

Om Safepay inte meddelar dig genom ett popup-fönster varje gång du besöker en bankwebbplats eller om en webbplats inte öppnas automatiskt i Safepay, följ stegen nedan.

 

1. Aktivera Safepay-aviseringar

Om Safepay inte ber dig om någon bankwebbplats ska du kontrollera att appaviseringar är aktiverade i Bitdefender. Safepay behöver den här funktionen aktiv för att kunna arbeta enligt plan. Så här aktiverar du Safepay-aviseringarna:

• Klicka på 'Sekretess' i navigeringsmenyn i Bitdefender-gränssnittet.

• Klicka på "Inställningar" i "Safepay" -fönstret.

• På fliken "Inställningar", slå på omkopplarna bredvid "Safepay-meddelanden" och "Öppna Bitdefender Safepay automatiskt".

 

2. Ställ in webbplatsen så att den öppnas automatiskt i Safepay

Om du inaktiverar automatisk upptäckt av vissa eller alla webbplatser, eller om Bitdefender helt enkelt inte upptäcker vissa webbplatser, bokmärker du dina bankwebbplatser i Safepay och markerar dem för att automatiskt öppnas i Safepay.

• Ta upp Bitdefender-gränssnittet och klicka sedan på Safepay för att starta det.

• Gå till webbplatsen du vill öppna automatiskt i Safepay (t.ex. www.bankofamerica.com)

• Tryck på stjärnan ☆ i adressfältet för att bokmärka webbplatsen i Safepay.

• När du gör detta visas en bock under det sparade bokmärket - ”Öppna automatiskt i Safepay”. Markera den här rutan om du vill att Safepay ska öppna den här webbplatsen automatiskt och klicka sedan på ”Skapa”.

• Avsluta Safepay.

Från och med nu, när du öppnar webbplatsen från en annan webbläsare, öppnar Bitdefender Safepay den automatiskt.