Bitdefenderkunder kan ändra betalningsmetod och uppdatera sin kreditkortsinformation genom att följa de steg som beskrivs i den här artikeln. Om transaktionen avbryts av olika anledningar får du ett e-postmeddelande där du informeras om att kreditkortet inte kan debiteras.
Varför har mitt kort nekats?
Ditt kredit- eller betalkort kan nekas av flera olika skäl. Nedan finns en förteckning över de vanligaste orsakerna och den rekommenderade åtgärden för varje orsak:
- Otillräckliga medel - Fyll på ditt konto eller förläng din nuvarande kreditgräns.
- Server hos den bank som utfärdar kortet kunde inte kontaktas - Försök igen med transaktionen. Om problemet kvarstår bör du kontakta din bank direkt.
- Kortutgivande bank godkänner inte online-transaktioner - Kontakta den utfärdande banken och be dem aktivera denna tjänst.
- Kortet har gått ut - Uppdatera din kreditkortsinformation. Se avsnittet nedan för att få veta hur du reviderar din betalningsmetod.
Hur uppdaterar jag (lägger till eller tar bort) min kreditkortsinformation?
Om transaktionen avbryts på grund av otillräckliga medel eller om kortet har löpt ut får du ett e-postmeddelande som informerar dig om att kortet inte kan debiteras.
För att uppdatera kreditkortsinformationen för en Bitdefender-betalning och förbli skyddad, logga in på ditt 2Checkout-konto och gå till avsnittet "Betalningsmetoder". 2Checkout är en säker och pålitlig betalningsbehandlare för produkter och tjänster som säljs på Bitdefender officiella webbplats.
Så här kan du enkelt komma åt 2Checkout för att se och hantera din kreditkortsinformation:
1. Gå till https://store.bitdefender.com/myaccount/?LANG=sv i din webbläsare.
2. Skriv in den e-postadress som är kopplad till din Bitdefenderbeställning och klicka sedan på knappen "Skicka åtkomstlänk" (Send access link).
3. Om den e-postadress du angett är kopplad till en Bitdefenderbeställning kommer du inom kort att få ett e-postmeddelande med en inloggningslänk som är giltig i 1 timme. Klicka på länken i e-postmeddelandet.
4. Den kommer att öppna en ny flik i din webbläsare. Klicka på knappen "Fortsätt" när du blir uppmanad.
5. Öppna sedan fliken "Betalningsmetoder" högst upp på webbplatsen.
6. I avsnittet Betalningsmetoder kan du lägga till ett nytt kort, lägga till ett annat PayPal-konto, uppdatera kort som löper ut eller ta bort alla kort som är kopplade till dina Bitdefender-beställningar.
Hur kommer debiteringen att visas på mitt kortutdrag?
När transaktionen har behandlats framgångsrikt kommer den att visas på ditt kontoutdrag som 2co.com. 2Checkout är auktoriserad återförsäljare för Bitdefenderprodukter och -tjänster som säljs på den officiella webbplatsen.