Hur man återställer eller tar bort lösenordet för Bitdefender-inställningar

Det kan vara frustrerande att förlora åtkomsten till dina Bitdefender-inställningar eftersom du har glömt lösenordet som anges under Inställningar → Allmänt, men det finns sätt att återfå åtkomsten till dina produktinställningar utan att äventyra enhetens säkerhet. Genom att följa de steg som beskrivs i den här guiden kan du återställa eller ta bort lösenordet för Bitdefender-inställningar och återfå kontrollen över dina säkerhetsinställningar.

 

Metod 1: Använd Bitdefender Central Account

Om du har registrerat dig för Bitdefender Small Office Security kan du skapa ett lösenord för att skydda säkerhetslösningens inställningar på alla enheter som ingår i den prenumerationen.

Så här inaktiverar du lösenordet för inställningar när du använder Bitdefender Small Office Security:

1. Logga in på ditt Bitdefender Central-konto på https://central.bitdefender.com
2. Välj Mina enheter i menyn till vänster och klicka på Ange administratörslösenord.

Hur man återställer eller tar bort lösenordet för Bitdefender-inställningar

3. Stäng av alternativet Administratörslösenord i avsnittet Mina enheter. Färgen på strömbrytaren ändras från blå till grå.

Hur man återställer eller tar bort lösenordet för Bitdefender-inställningar

Lösenordet för Bitdefender-inställningar kommer att inaktiveras på alla enheter som använder Bitdefender Small Office Security-abonnemanget.

  • Om du vill ange ett nytt lösenord för inställningarna, slå på Administratörslösenord igen och ange det lösenord du vill ha, klicka sedan på "Ställ in lösenord" för att slutföra processen.

 

Metod 2: Avinstallera och installera om Bitdefender

Om ovanstående metod inte fungerar eller om du har registrerat dig för en annan prenumeration kan du installera om Bitdefender. Denna åtgärd kommer att konfigurera om din Bitdefender-säkerhetslösning till standardinställningarna.

Så här gör du för att enkelt avinstallera och ominstallera Bitdefender på din dator: https://www.bitdefender.se/consumer/support/answer/17281/