Hur får jag återbetalning? Avbryta en prenumeration från Bitdefender

Hur får jag en återbetalning från Bitdefender?

Bitdefender erbjuder en 30-dagars pengarna tillbaka-garanti! Om du inte är helt nöjd med din Bitdefender-förnyelse eller med ditt nya köp är det enklaste sättet att få en återbetalning genom att kontakta din leverantör eller vårt kundtjänst. Bitdefenders kundtjänst kan endast återbetala beställningar som görs direkt via vår webbplats. Om du köpte din Bitdefender genom en annan säljare, kontakta dem för att få hjälp med återbetalningen.

 

Vad händer när du skickar förfrågan direkt till oss

Alla begäranden om återbetalning av beställningar som görs direkt via den officiella Bitdefender-webbplatsen hanteras av vårt kundtjänstteam. Kontakta usto för att påbörja återbetalningsprocessen. När återbetalningen har inletts tar det upp till fem arbetsdagar innan pengarna återlämnas till ditt konto.

 

Vad händer när du kontaktar din bank/ kreditkortsutgivare eller PayPal direkt för att initiera en återbetalning?

Om du kontaktar din bank- / kreditkortsutgivare eller PayPal för att initiera en chargeback blir processen lång och den slutliga upplösningen kommer att mottas efter 90-120 dagar från öppningsdatumet. Det är därför vi rekommenderar att vi först kontaktar oss för en snabbare upplösning.

Chargeback är återförsäljares begäran om återföring av pengar som görs direkt till banken / PayPal, endast möjlig om betalningen gjordes med ett kredit- / betalkort eller PayPal.

  1. Du inleder en tvist - det tar upp till 15 dagar för begäran att nå 2Checkout / Digital River ((de auktoriserade försäljarna av Bitdefender-produkter som köpts online).
  2. 2Checkout svarar genom att tillhandahålla de nödvändiga dokumenten till banken - den maximala tiden är 90 dagar.
  3. Banken skickar det slutliga beslutet - baserat på de uppgifter som mottagits från både 2Checkout och du, banken erbjuder en lösning på tvisten - upp till 30 dagar.
  4. Återförsäljaren meddelas om att återföringen har lösts.