För betalningsmetoder som banköverföringar eller checkar kommer aktiveringskoden att skickas efter att betalningen har bekräftats. Banköverföringar behandlas vanligtvis inom 2-3 arbetsdagar efter bankbetalningen skickades.
För Bitdefender-produkter som köps med betalningsmetoder som kreditkort eller PayPal, kommer din aktiveringskod att skickas via e-post, vanligtvis direkt. Om du betalade med kort eller PayPal och du inte har fått din Bitdefender-kod inom 30 minuter efter en framgångsrik betalning, här är vad du bör göra:
1. Kontrollera alla mappar i din postlåda, särskilt Spam/skräppost
E-postmeddelandet kan ha av misstag markerats som skräppost, så se till att kontrollera alla mappar i din brevlåda, särskilt skräppost / Spam och kampanjer.
Om bekräftelsemeddelandet från Bitdefender av misstag har flaggats som skräppost, välj det e-postmeddelande som är markerat som skräppost och klicka sedan på knappen ”Inte skräppost” högst upp i inkorgen.
E-postmeddelandet avmarkeras som skräppost och flyttas till din inkorg.
2. Hitta din beställning och aktiveringskoden
Ibland kan det uppstå oväntade förseningar i betalningsförfarandet på grund av flera faktorer. Du kan kontrollera statusen för din Bitdefender-beställning i realtid på sidan Beställningsuppslag. Öppna fliken Efter kortinformation (By card details), ange de fyra första och sista siffrorna på ditt kreditkort och den e-postadress som användes i transaktionen och klicka sedan på knappen FIND MY ORDER.
När du har angett den e-postadress som användes i beställningsprocessen och den begärda kortinformationen kommer systemet att visa uppgifter om din Bitdefender-order. Fortsätt enligt följande, beroende på statusen för din onlinebeställning:
- Om beställningen är klar, klicka här för att hämta aktiveringskoden. Skriv in den e-postadress som är associerad med beställningen och klicka sedan på SKICKA ÅTKOMSTLÄNK. Du kommer att få ett mejl med en åtkomstlänk som är giltig i 1 timme. Följ länken och tryck på "Visa orderinformation" för att hitta din aktiveringskod. Det är den 10-siffriga nyckeln på kortet "Registreringsinfo".
- Om beställningen är ofullständig vänta några timmar till. Oväntade behandlingsförseningar kan uppstå. För att hålla ditt system säkert tills koden anländer kan du installera en provversion av Bitdefender-produkten du beställde. Om du inte får koden efter 24 timmar, vänligen kontakta vårt supportteam. De hjälper dig mer än gärna.
- Om beställningen inte kan hittas trots att kreditkortet har debiterats, dubbelkolla att du har angett en giltig e-postadress och att den matchar det e-postmeddelande som användes vid beställningen. Detta för att säkerställa att vårt system kan hitta beställningen. Om plattformen inte kan hitta några beställningar relaterade till de uppgifter du angav skrev du troligtvis av misstag e-postadressen fel när du gjorde köpet. Kontakta vårt supportteam för att få dig aktiveringskoden för din onlinebeställning.
Vad händer härnäst?
När du har fått koden för din nya Bitdefender-prenumeration är nästa steg att aktivera den på ditt Bitdefender Central-konto. Om du behöver hjälp med aktiveringsprocessen kan du läsa den här artikeln - Hur du aktiverar Bitdefender-prenumerationen. Oroa dig inte för att lägga till giltighetstiden för din nya kod till din prenumeration. Du kommer att finna det mycket enkelt att sammanföra giltigheten direkt i ditt Bitdefender Central-konto.
Om du stöter på några fel när du aktiverar koden kan du ta del av den här vänliga guiden om vanliga aktiveringsfel - Felsökning av aktiveringsfel i Bitdefender Central.