Den här artikeln innehåller instruktioner för hur du aktiverar din nya Bitdefender-prenumeration. Bitdefender erbjuder två alternativ att välja mellan: du kan antingen klicka på aktiveringslänken som finns i det e-postmeddelande du får efter en onlinebeställning eller manuellt ange aktiveringskoden från e-postmeddelandet eller försäljningslådan. Automatisk aktivering sker endast i specifika situationer, som vi kommer att förklara mer i detalj nedan.
Videohandledning - Aktivering av Bitdefender-prenumeration
Om du vill ändra videoundertexterna till ditt modersmål eller ett annat språk som du känner dig bekvämare med klickar du på CC-knappen längst ner i videon för att aktivera textning och klickar sedan på ikonen ⚙︎, väljer Undertexter/CC, klickar på Auto-översättning och väljer det språk du vill ha.
Använd en av dessa aktiveringsmetoder:
Aktivera Bitdefender via e-postlänk
Aktivera Bitdefender med en aktiveringskod
Automatisk aktivering av en Bitdefender-prenumeration - för återkommande kunder *
Vanliga Frågor
När börjar min prenumeration?
Giltighetstiden för ditt Bitdefender-abonnemang börjar omedelbart efter bekräftelsen av ditt köp i vår webbutik www.bitdefender.se oavsett aktiveringsdatum i Bitdefender Central-portalen. Abonnemanget börjar alltså samma dag som beställningen görs, inte samma dag som koden aktiveras i Bitdefender Central.
Hur kan jag kontrollera om min nya prenumeration har aktiverats korrekt?
Du kan kontrollera din prenumerationsstatus och utgångsdatumet för alla prenumerationer som hittills har aktiverats i ditt Bitdefender Central-konto. Öppna panelen Mina prenumerationer för att ta reda på om din nya Bitdefenderprenumeration har aktiverats korrekt.
Behöver jag aktiveringskoden varje gång jag installerar Bitdefender?
Nej. Bitdefenderkoder behöver bara aktiveras en gång och kan bara aktiveras på ett Bitdefender Central-konto. När abonnemanget är aktivt behövs aktiveringskoden inte längre i installationsprocessen, eftersom alla installationer hanteras direkt från ditt Bitdefender Central-konto.
Jag förnyade min Bitdefender-prenumeration, men produkten har gått ut
Om du har köpt en prenumeration och den nya giltigheten inte återspeglas i den installerade produkten, loggar du bara ut och loggar in igen på ditt centrala konto med hjälp av knappen Byt konto (se bilden nedan som referens). Det borde uppdatera ditt Bitdefenderkonto och göra det möjligt för dig att använda den förnyade prenumerationen.
Hur installerar jag Bitdefender på mina enheter?
Du behöver inte installera Bitdefender på nytt på enheter som redan är skyddade.
Om du redan har aktiverat prenumerationen och vill skydda en ny enhet loggar du först in på ditt Bitdefender Central-konto. Välj panelen "Mina enheter", klicka sedan på "+ Installera Bitdefenderprodukter på dina enheter" och följ stegen på skärmen för att installera Bitdefender.
Om du redan är inloggad klickar du på den här länken för att automatiskt öppna avsnittet "Installera Bitdefenderprodukter".
Läs de här artiklarna för ytterligare resurser:
Hur installeras Bitdefender på Windows | Mac | Android | iOS
Om jag installerar Bitdefender på en virtuell dator, kommer det att ta en av mina prenumerationsplatser i anspråk?
Ja, om du installerar Bitdefender på en virtuell dator kommer en plats i din prenumeration att användas.