Den här artikeln hjälper dig att felsöka vanliga aktiveringsfel som kan uppstå när du aktiverar prenumerationer i Bitdefender Central. Bitdefender Central är en onlineplattform som underlättar hanteringen av alla dina Bitdefender-prenumerationer, produkter och tjänster. Här kan du aktivera din Bitdefenderprenumeration med hjälp av koden som du köpt eller fått i present och installera Bitdefender på vilken enhet som helst. Bitdefender-prenumerationer garanterar en smidigare upplevelse när du installerar Bitdefender på dina enheter och bättre hantering av alla Bitdefender-skyddade enheter. När en prenumeration väl är kopplad till ett Bitdefender Central-konto stannar den där och varje gång du installerar Bitdefenderprodukter på dina enheter, redovisas de återstående giltighetsdagarna.
Ibland kan fel uppstå när du aktiverar din nya Bitdefenderprenumeration. Varje felmeddelande är vanligtvis ganska tydligt och anger de åtgärder som kan vidtas för att åtgärda det. I tabellen nedan hittar du snabblösningar för de vanligaste aktiveringsfelen i Bitdefender Central.
Aktiveringsfel | Vad det betyder & Lösningen |
Hoppsan, koden du angav är ogiltig
|
Du kan stöta på felmeddelandet "Hoppsan, koden du angav är ogiltig" om aktiveringskoden du angett innehåller skrivfel eller har blivit ogiltig.
Bitdefender-aktiveringskoden måste ha 7 eller 10 alfanumeriska tecken, alla versaler. Den innehåller aldrig bokstaven "o" (det är siffran noll) eller siffran "1" (det är bokstaven i).
Kontrollera om du gjorde några skrivfel när du skrev in aktiveringskoden. Om koden fortfarande avvisas som ogiltig kontaktar du Bitdefender-supporten. |
Den här nyckeln har redan använts för att generera en prenumeration |
Felet "Den här nyckeln har redan använts för att generera en prenumeration." indikerar att den här koden har använts tidigare och att motsvarande prenumeration redan är aktiv på ett annat Bitdefender Central-konto.
Bitdefenderkoder behöver bara aktiveras en gång och kan bara aktiveras på ett Bitdefender Central-konto. Du behöver inte ange koden varje gång du installerar Bitdefender på en annan enhet. Logga in på Bitdefender Central med din andra e-postadress - om du har en sådan - eftersom koden förmodligen är kopplad till ditt andra användarkonto.
Om du aldrig har använt den här koden tidigare ska du kontakta Bitdefender-supporten för ytterligare hjälp. |
Den här koden är begränsad i din region och kan inte användas för att aktivera en prenumeration på ditt konto. Kontakta din återförsäljare för mer information. |
Vissa Bitdefenderkoder ska endast användas i vissa länder.
Om du stöter på felmeddelandet "Den här koden är begränsad i din region och kan inte användas för att aktivera en prenumeration på ditt konto" och du råkar resa utomlands, vänta tills du kommer tillbaka till det land där du gjorde Bitdefender-köpet innan du försöker aktivera koden på nytt i Bitdefender Central.
Om du anser att din Bitdefender-kod inte borde ha regionala begränsningar kontaktar du säljaren eller Bitdefender-supporten. |
Din licensnyckel har gått ut |
Aktiveringsfelet "Din licensnyckel har löpt ut" innebär att giltighetstiden för den kod du anger har gått ut.
Om du beställde Bitdefender för flera år sedan kommer koden inte längre att fungera, eftersom giltighetsdagarna börjar löpa ut från och med dagen för köpet via vår webbutik, oavsett aktiveringsdatum i Bitdefender Central-plattformen.
Kontrollera att koden är korrekt och försök sedan att aktivera den igen. Om du är säker på att koden är giltig kan du kontakta Bitdefender-supporten. |
Vi kunde inte migrera din nyckel. Vänligen kontakta supporten. |
Om du ser ett felmeddelande med texten "Vi kunde inte migrera din nyckel. Det betyder att koden antingen motsvarar en testversion av Bitdefender eller att den genererades från Bitdefender Central för äldre produkter som Bitdefender Security for XP & Vista. Sådana koder berättigar inte till abonnemang.
Om aktiveringskoden köptes från en säljare, kontakta Bitdefender-supporten med uppgifter om ditt förvärv. |
Det uppstod ett fel vid aktiveringen av din prenumeration. Försök igen senare.eller andra aktiveringsfel |
Om du stöter på andra aktiveringsfel än de som beskrivs ovan vänta några timmar och upprepa sedan aktiveringsstegen.
Om du fortfarande får samma generiska felmeddelande och inte kan aktivera din prenumeration kontaktar du Bitdefender-supporten. |