Så här åtgärdar du Aktiveringsfel i Bitdefender Central

Den här artikeln hjälper dig att felsöka vanliga aktiveringsfel som kan uppstå när du aktiverar prenumerationer i Bitdefender Central. Bitdefender Central är en onlineplattform som underlättar hanteringen av alla dina Bitdefender-prenumerationer, produkter och tjänster. Här kan du aktivera din Bitdefenderprenumeration med hjälp av koden som du köpt eller fått i present och installera Bitdefender på vilken enhet som helst. Bitdefender-prenumerationer garanterar en smidigare upplevelse när du installerar Bitdefender på dina enheter och bättre hantering av alla Bitdefender-skyddade enheter. När en prenumeration väl är kopplad till ett Bitdefender Central-konto stannar den där och varje gång du installerar Bitdefenderprodukter på dina enheter, redovisas de återstående giltighetsdagarna.

Ibland kan fel uppstå när du aktiverar din nya Bitdefenderprenumeration. Varje felmeddelande är vanligtvis ganska tydligt och anger de åtgärder som kan vidtas för att åtgärda det. I tabellen nedan hittar du snabblösningar för de vanligaste aktiveringsfelen i Bitdefender Central.

Aktiveringsfel Vad det betyder & Lösningen

Hoppsan, koden du angav är ogiltig

Aktiveringsfel: Hoppsan, koden du angav är ogiltig

 

Du kan stöta på felmeddelandet "Hoppsan, koden du angav är ogiltig" om aktiveringskoden du angett innehåller skrivfel eller har blivit ogiltig.

 

Bitdefender-aktiveringskoden måste ha 7 eller 10 alfanumeriska tecken, alla versaler. Den innehåller aldrig bokstaven "o" (det är siffran noll) eller siffran "1" (det är bokstaven i).

 

Kontrollera om du gjorde några skrivfel när du skrev in aktiveringskoden. Om koden fortfarande avvisas som ogiltig kontaktar du Bitdefender-supporten.

Den här nyckeln har redan använts för att generera en prenumeration

Aktiveringsfel: Den här nyckeln har redan använts för att generera en prenumeration.

Felet "Den här nyckeln har redan använts för att generera en prenumeration." indikerar att den här koden har använts tidigare och att motsvarande prenumeration redan är aktiv på ett annat Bitdefender Central-konto.

 

Bitdefenderkoder behöver bara aktiveras en gång och kan bara aktiveras på ett Bitdefender Central-konto. Du behöver inte ange koden varje gång du installerar Bitdefender på en annan enhet. Logga in på Bitdefender Central med din andra e-postadress - om du har en sådan - eftersom koden förmodligen är kopplad till ditt andra användarkonto.

 

Om du aldrig har använt den här koden tidigare ska du kontakta Bitdefender-supporten för ytterligare hjälp.

Den här koden är begränsad i din region och kan inte användas för att aktivera en prenumeration på ditt konto. Kontakta din återförsäljare för mer information. 

Aktiveringsfel: Den här koden är begränsad i din region och kan inte användas för att aktivera en prenumeration på ditt konto

Vissa Bitdefenderkoder ska endast användas i vissa länder.

 

Om du stöter på felmeddelandet "Den här koden är begränsad i din region och kan inte användas för att aktivera en prenumeration på ditt konto" och du råkar resa utomlands, vänta tills du kommer tillbaka till det land där du gjorde Bitdefender-köpet innan du försöker aktivera koden på nytt i Bitdefender Central.

 

Om du anser att din Bitdefender-kod inte borde ha regionala begränsningar kontaktar du säljaren eller Bitdefender-supporten.

Ditt konto hanterar för närvarande en säkerhetstjänst för din personliga användning. Skapa ett nytt konto för att hantera din Small Office Security-tjänst för ditt företag.

Ditt konto hanterar för närvarande en säkerhetstjänst för din personliga användning

eller

Ditt konto hanterar för närvarande en säkerhetstjänst för ditt företag. Skapa ett nytt konto för att hantera din säkerhetstjänst för personlig användning.

Ditt konto hanterar för närvarande en säkerhetstjänst för ditt företag.

Anledningar till att du kan se dessa aktiveringsfel:

 

1. Bitdefender Small Office Security (prenumeration avsedd för små företag) är redan aktiv i Bitdefender Central och du försöker aktivera en kod för lösningar för personligt bruk, t.ex:

  • Bitdefender Total Security
  • Bitdefender Internet Security
  • Bitdefender Antivirus Plus
  • Bitdefender Antivirus for Mac
  • Bitdefender Mobile Security
  • Bitdefender Family Pack
  • Bitdefender Premium VPN

 

2. En eller flera lösningar för personligt bruk är redan aktiva i Bitdefender Central och du försöker aktivera en Bitdefender Small Office Security-prenumeration.

 

För närvarande stöder Bitdefender Central inte båda prenumerationstyperna - för personligt bruk och för ditt företag. Du kan antingen aktivera koden i ett annat Bitdefender Central-konto. Eller så väntar du tills den nuvarande prenumerationen löper ut och kontaktar sedan Bitdefender-supporten för att få hjälp med att använda den nya koden på samma användarkonto.

Din licensnyckel har gått ut

Aktiveringsfelet "Din licensnyckel har löpt ut" innebär att giltighetstiden för den kod du anger har gått ut.

 

Om du beställde Bitdefender för flera år sedan kommer koden inte längre att fungera, eftersom giltighetsdagarna börjar löpa ut från och med dagen för köpet via vår webbutik, oavsett aktiveringsdatum i Bitdefender Central-plattformen.

 

Kontrollera att koden är korrekt och försök sedan att aktivera den igen. Om du är säker på att koden är giltig kan du kontakta Bitdefender-supporten.

Vi kunde inte migrera din nyckel. Vänligen kontakta supporten.

Om du ser ett felmeddelande med texten "Vi kunde inte migrera din nyckel. Det betyder att koden antingen motsvarar en testversion av Bitdefender eller att den genererades från Bitdefender Central för äldre produkter som Bitdefender Security for XP & Vista. Sådana koder berättigar inte till abonnemang.

Om aktiveringskoden köptes från en säljare, kontakta Bitdefender-supporten med uppgifter om ditt förvärv.

Det uppstod ett fel vid aktiveringen av din prenumeration. Försök igen senare.

eller

andra aktiveringsfel

Om du stöter på andra aktiveringsfel än de som beskrivs ovan vänta några timmar och upprepa sedan aktiveringsstegen.

 

Om du fortfarande får samma generiska felmeddelande och inte kan aktivera din prenumeration kontaktar du Bitdefender-supporten.