Det finns flera anledningar till att din Bitdefender-beställning inte går igenom. Hur mycket vi än vill att allt ska gå smidigt finns det tillfällen då du försöker göra en Bitdefender och det inte fungerar eftersom du istället för att få det vanliga bekräftelsemeddelandet inte kan komma förbi fakturerings- och betalningssteget i beställningsprocessen, pengarna inte tas från ditt bankkonto, sidan fortsätter att frysa eller inte svara, osv. Om du har problem med att göra en beställning eller slutföra ett köp på den officiella Bitdefender-webbplatsen kan du ta del av vår enkla femstegsguide.
Steg 1 - Godkänn transaktionen
Om problemet är att du försöker betala med kort, anger korrekta kreditkortsuppgifter, men transaktionen varken avvisas eller godkänns, kan det bero på att din kortutgivande bank har infört säkerhetsprotokollet 3D Secure 2.0 (3DS2), som kräver att kortinnehavare godkänner e-inköp. Innan du genomför ett kortköp online kan ett meddelande om godkännande skickas till din smartphone eller primära säkerhetsenhet. Denna säkerhetsåtgärd är utformad för att ge dig bättre kontroll över de medel som lämnar ditt bankkonto och för att skydda kreditkortsinformation från obehörig användning online.
Så det första du bör göra om din Bitdefender-beställning inte går igenom är att kontrollera din smartphone för att se om det finns ett meddelande i din bank-app eller ett sms från din bank som ber dig att godkänna transaktionen. När meddelandet skickas till din enhet har du en begränsad tid på dig att godkänna betalningen. För att bekräfta din identitet kan du behöva använda Face ID, fingeravtryck eller en lösenkod. Du kommer att se transaktionsbeloppet och butiksnamnet i dina godkännandeförfrågningar. Så snart du godkänt transaktionen går du tillbaka till Bitdefender webbplats, bekräftar att du har godkänt online-köpet om det behövs och så är det klart, din betalning har gjorts!
ⓘ Obs: Om din Bitdefender-beställning gick igenom, men du inte fick något bekräftelsemail, kontrollera din mapp för skräppost eller skräppost. Det finns tillfällen då även viktiga e-postmeddelanden kan hamna där. Om du fortfarande inte har lyckats hitta bekräftelsemeddelandet efter att ha kontrollerat din skräp-/spammapp kan du se dessa tips för att få din aktiveringskod.
Steg 2 - Rensa cache och cookies
Även om det ovannämnda hindret gäller för betalningsoperationer är en annan svårighet som du kan stöta på oförmågan att lägga till en Bitdefender-produkt eller -tjänst i kundvagnen. En sida som är tom, inte visar allt innehåll, inte fungerar som förväntat eller en webbläsare som kraschar och visar fel kan också vara ett hinder för Bitdefenderköp.
Försök att rensa webbläsarens historik, cacheminne och cookies. Sammantaget löser detta oftast problemet när det är ett problem med sidladdning eller progression på webbplatsen.
- Så här rensar du cache och cookies i Google Chrome
- Så här rensar du cache och cookies i Mozilla Firefox
- Så här rensar du cache och cookies i Microsoft Edge
- Så här rensar du cache och cookies i Safari på Mac | iPhone och iPad
Steg 3 - Stabilitet på Internet
Det finns tillfällen då onlineköp kan misslyckas om din internetuppkoppling är svag. Andra gånger har en instabil anslutning mer att göra med den lokala utrustningen än med själva internetanslutningen. Försök igen att lägga din Bitdefender-beställning i ett område med en bra och stabil internetuppkoppling så bör den gå igenom utan problem.
Det är också bäst att ansluta till Internet via en kabelanslutning eller använda ett mobilt dataplan - om tillgängligt - i stället för Wi-Fi.
Steg 4 - Byt webbläsare
Om du fortfarande inte kan lägga eller slutföra beställningen efter att du har anslutit dig till en bättre och stabilare internetanslutning och raderat webbläsarens tillfälliga data, kan du använda en annan webbläsare, till exempel ett av exemplen nedan.
Steg 5 - Starta om enheten
Slutligen, om du ser att Bitdefender-beställningen fortfarande inte går igenom, ligger problemet i din nuvarande enhet. Ibland startar inte operativsystemet eller programvaruberoendena korrekt och påverkar den totala webbläsarupplevelsen.
För att åtgärda detta stänger du av din dator eller smartphone, startar om den och går sedan tillbaka till Bitdefender webbplats för att göra beställningen igen. Detta bör lösa problemet.
- Så här startar du om en Windows-dator
- Så här startar du om en Mac
- Så här startar du om en smartphone eller surfplatta med Android
- Så här startar du om en iPhone | iPad
Om du fortfarande inte kan göra ett köp på Bitdefender webbplats efter att ha gått igenom alla de steg som beskrivs i den här artikeln, kontakta kundtjänsten. Bitdefender kundtjänst kan hjälpa dig att felsöka om det är detta som är problemet, eller låta dig veta om det är ett känt problem som pågår.