1. Gå till https://secure.2co.com/myaccount och logga in. Om det här är första gången du öppnar 2checkout-kontot, kanske du vill läsa den här artikeln -Vad är 2checkout och hur kommer jag åt det?
2. Öppna fliken myAccount.
3. Här kan du se en komplett lista över alla dina inköp placerade på www.bitdefender.se, i omvänd kronologisk ordning.
Beställningsdatum är:
• datumet för beställningen visas för order med en av följande statuser: Färdig, Återbetalning och Delvis Återbetalning.
• datumet för beställningen för beställningar med en av följande statuser: Pågår, Väntar på godkännande, Inköpsorder, Oavslutad, Avbruten, Misstänkt.
Beställningarna kan ha följande status:
• Avslutad - Beställningen betalas och uppfylls.
• Pågående - Order har godkänts och väntar på bekräftelse av fullgörandet.
• Väntar på godkännande - 2Checkout undersöker för närvarande beställningen. Betalningen godkändes av banken men rekommenderas inte att vidta några åtgärder förrän det slutliga godkännandet från 2Checkout har mottagits.
• Inköpsorder - Oavslutad 'inköpsorder' (order har godkänts men inte betalats ännu).
• Bekräftelse krävs - Beställningen innehåller produkter som behöver ditt leveransgodkännande och det kommer att behandlas efter att du har bekräftat det.
• Oavslutad - Beställningen har ofullständig / försenad / ogiltig betalningsinformation. Om du har aktiverat uppföljningsalternativet (se Inställningar för beställningsalternativ), kommer 2Checkout att försöka återställa beställningen (kunden får ett mejl med ytterligare information för att slutföra beställningen).
• Återbetalning - Beställningen har avbrutits och pengarna har returnerats till kunden.
• Delvis återbetalning - Beställningen har avbrutits och ett delbelopp har återlämnats till kunden.
• Återbetalning (återbetalning) - Återbetalning utfärdad till följd av en förlorad chargeback tvist.
• Avbruten - Beställningen avbröts eftersom den inte lyckades skicka 2Checkout-antifraudfilter och transaktionsmedlen har returnerats till kunden.
• Misstänkt - Beställningen passerade inte 2Checkout antifraud filter. Det kan fortfarande godkännas om kundens autentisering är framgångsrik (2Checkout kommer att kontakta kunden och / eller begära dokument relaterade till betalningen).
4. Du kan klicka på Visa beställningsinformation för att se sammanfattningen av orderdetaljer.
