Hur du återställer köp i appen om din prenumeration inte har lagts till i Bitdefender Central

Den här artikeln förklarar hur du använder alternativet Återskapa köp som finns i Bitdefender VPN för iOS och Bitdefender Mobile Security för iOS för att omedelbart lösa prenumerationsproblem som kan uppstå efter att du gjort en beställning via Apple App Store.

ⓘ Obs: Om du inte fick en prenumeration i appen som köpts på Google Play, försök att stänga och starta om Bitdefender-appen som du använder på Android.

 

Översikt

Om du befinner dig i något av scenarierna nedan eller i en liknande situation rekommenderas att du återställer köpet via Bitdefender-appen som är installerad på din iPhone eller iPad:

  • Du har gjort ett köp i appen via App Store, men det nya Bitdefender-abonnemanget visas inte på ditt Bitdefender Central-konto.
  • En befintlig prenumeration för Bitdefender Premium VPN eller Bitdefender Mobile Security (årligen, månadsvis) förnyades automatiskt. En köpbekräftelse och ett ordernummer mottogs, men prenumerationen lades inte till på ditt Bitdefender-kundkonto.
  • Du uppgraderade till Bitdefender Premium VPN för iOS via App Store, men den dagliga trafiken är fortfarande begränsad till 200 MB.
  • Betalningsuppgifter accepterades för Bitdefender Mobile Security för iOS, men den installerade appen låste inte upp funktionen Web Protection.

 

Återskapa köp inuti appar på iOS

Alla Bitdefender-appar som säljs på App Store har en knapp för att återställa köp som kan användas om du har gjort ett köp i appen, betalningsuppgifterna har accepterats och bekräftats, men premiumabonnemanget har ännu inte återspeglats i ditt Bitdefender Central-konto och i Bitdefender-appen som är installerad på din iOS- eller iPadOS-enhet. Om du trycker på knappen Återställ köp uppdaterar du det lokala appkvittot med den senaste App Store-informationen och tvingar appen att kontrollera appkvittot.

 

I Bitdefender VPN

1. Öppna Bitdefender VPN-appen Bitdefender VPN som är installerad på din iPhone eller iPad.

 

2. Tryck sedan på kugghjulet ⚙︎ i det övre högra hörnet för att komma åt VPN-inställningarna.

Återskapa köp

 

3. Tryck på knappen Återskapa köp som finns tillgänglig under det aktuella abonnemangsnamnet.

Återskapa köp

 

 

I Bitdefender Mobile Security

1. Öppna appen Bitdefender Mobile Security Bitdefender Mobile Security som är installerad på din iPhone eller iPad.

 

2. Tryck på ellipsen ••• i det nedre högra hörnet för att visa fler alternativ.

•••

 

3. Välj ditt konto i listan.

Återskapa köp

 

4. Tryck på knappen Återskapa köp som finns under de aktuella prenumerationerna.

Återskapa köp

 

Felsöka problem med återställning av köp

Om abonnemanget du debiterades för fortfarande inte läggs till på ditt Bitdefender Central-konto när du trycker på knappen Återskapa köp, eller om ett fel uppstår:

1. Kontrollera att du är inloggad med samma Apple-ID som du använde för att göra köpet i appen.

2. Se till att köp inuti appar är tillåtna på din iPhone / iPad.

3. Stäng av enheten och sätt sedan på den igen: