Här följer några användbara tips om hur du hämtar den valideringskod som skickas till dig via e-post när du använder funktionen Kontointegritet i Bitdefender Mobile Security.
Kontointegritet från Bitdefender Mobile Security kontrollerar om dina e-postkonton har varit inblandade i några dataintrång. Med så många populära webbplatser och appar som utfärdar varningar om databasläckor är det lätt att tappa bort sina exponerade konton.
När du begär att verifiera ett konto behöver du en valideringskod. Ibland får du ingen kod när du har angett e-postadressen för verifieringen, även efter att ha väntat i flera timmar.
Så här får du enkelt koden:
1. KONTROLLERA DIN SPAM INKORG
Normalt levereras e-postmeddelandet med valideringskoden inom några minuter. Om du inte har fått meddelandet i din inkorg kan du kontrollera dina mappar för skräppost eller skräppost om det av misstag har flyttats dit.
2. ANGE RÄTT E-POST
Om du fortfarande inte kan hitta meddelandet med verifieringskoden, kontrollera att e-postadressen du fyllde i är korrekt. Detta för att säkerställa att vårt system skickar koden till rätt e-postadress. Ta bort det felaktiga e-postmeddelandet från Kontoskydd: tryck länge på det, dra sedan åt vänster och välj Ta bort. Tryck sedan på LÄGG TILL KONTO och ange rätt e-postadress.
3. SKICKA VALIDERINGSKODEN PÅ NYTT
Om e-postadressen är korrekt, men meddelandet inte kan hittas i skräppostmappen, ange minst tre gånger en slumpmässig 4-siffrig kod och tryck på VALIDERA efter varje gång. T.ex: 1234. Efter tre misslyckade försök visas se alternativet Skicka om. Tryck på denna knapp så kommer en ny valideringskod att skickas till dig via e-post.