Här följer några användbara tips om hur du hämtar den valideringskod som skickas till dig via e-post när du använder funktionen Kontointegritet i Bitdefender Mobile Security.
Kontointegritet från Bitdefender Mobile Security kontrollerar om dina e-postkonton har varit inblandade i några dataintrång. Med så många populära webbplatser och appar som utfärdar varningar om databasläckor är det lätt att tappa bort sina exponerade konton.
När du lägger till ett nytt e-postkonto i avsnittet Account Privacy skickas en valideringskod till den e-postadressen. Om du inte har fått valideringskoden inom några timmar efter att du har angett din e-postadress ska du göra så här:
1. KONTROLLERA DIN SPAM INKORG
Normalt levereras e-postmeddelandet med valideringskoden inom några minuter. Om du inte har fått meddelandet i din inkorg kan du kontrollera dina mappar för skräppost eller skräppost om det av misstag har flyttats dit.
2. ANGE RÄTT E-POST
Om du fortfarande inte kan hitta meddelandet med verifieringskoden, kontrollera att e-postadressen du fyllde i är korrekt. Detta för att säkerställa att vårt system skickar koden till rätt e-postadress. Ta bort det felaktiga e-postmeddelandet från Kontoskydd: tryck länge på det, dra sedan åt vänster och välj Ta bort. Tryck sedan på LÄGG TILL KONTO och ange rätt e-postadress.
3. SKICKA VALIDERINGSKODEN PÅ NYTT
Om e-postadressen är korrekt, men meddelandet inte kan hittas i skräppostmappen, ange minst tre gånger en slumpmässig 4-siffrig kod och tryck på VALIDERA efter varje gång. T.ex: 1234. Efter tre misslyckade försök visas se alternativet Skicka om. Tryck på denna knapp så kommer en ny valideringskod att skickas till dig via e-post.