Ta bort en enhet från ditt Bitdefender Central-konto

Du kan ta bort en enhet från ditt Bitdefender-abonnemang för att frigöra en plats om du inte längre har enheten i din ägo, om den är inaktiv och inte längre fungerar eller om du helt enkelt inte vill att den ska vara kopplad till ditt Bitdefender Central-konto.

Om du inte längre tänker använda en enhet kan du ta bort den från listan Mina enheter i Bitdefender Central onlineplattform. Gör så här:

1. Gå till Bitdefender Central och logga in med din e-postadress och lösenord.

3. Gå till avsnittet Mina enheter i sidofältet.

4. Välj den enhet du vill ta bort och klicka på knappen VISA DETALJER (FRÅGOR).

5. Klicka på Ta bort längst upp till höger på sidan.

6. Välj TA BORT för att bekräfta åtgärden. Antalet enheter i din nuvarande prenumeration uppdateras inom kort.

Ta bort en enhet från ditt Bitdefender Central-konto

Ta bort en enhet från ditt Bitdefender Central-konto

ⓘ  Obs! Om du tar bort en enhet från ditt centralkonto loggas alla Bitdefender-program som fortfarande är installerade på den.

Om du vill avinstallera Bitdefenderprogramvaran som finns på enheten kan du läsa de här artiklarna:

  • För att avinstallera Bitdefender från din Windows-enhet, följ stegen i den här artikeln.
  • För att avinstallera Bitdefender Antivirus för Mac, följ stegen i den här artikeln.
  • För att avinstallera Bitdefender Mobile Security för Android, följ stegen i den här artikeln.
  • För att avinstallera Bitdefender Mobile Security för iOS, följ stegen i den här artikeln.