Åtgärda anslutningsfel i Bitdefender VPN för Windows, Mac, Android, iOS: Felkod 182, 9, 2 etc.

I den här artikeln visar vi dig hur du åtgärdar anslutningsfel i Bitdefender VPN för Windows, macOS, Android, iOS och iPadOS. Detta är några av de felmeddelanden som du kan få när du ansluter till Bitdefender VPN: Ett fel inträffade när du försökte ansluta. Felkod 2 | Felkod 4 | Felkod 9 | Felkod 10 | Felkod 12 | Felkod 99 | Felkod 182 | Det gick inte att hämta serverlistan, försök igen senare.

Obs: Om en viss webbplats inte fungerar när du är ansluten till en VPN kan du läsa den här artikeln i stället - Vad gör du om du inte kan komma åt en Webbplats när Bitdefender VPN är aktiv?

Det finns några vanliga orsaker till anslutningsfel som Bitdefender VPN stöter på:

  • Inget internet - Se till att din enhet är ansluten till en snabb och stabil internetanslutning.
  • Brandvägg - Kontrollera att din brandvägg inte blockerar VPN. Om du är osäker kan du läsa routerns bruksanvisning, kontakta tillverkaren eller din internetleverantör.
  • Annan VPN eller Proxy - Inaktivera alla andra VPN- eller proxyapplikationer innan du ansluter till Bitdefender VPN.
  • Offentligt Wi-Fi (t.ex. hotell, skola eller kontor) - Kontakta nätverksadministratören för att se om de kan ändra brandväggsinställningarna och tillåta VPN-anslutningen.
  • Port 443 är blockerad - Port 443 UDP måste vara öppen för att Bitdefender VPN ska fungera. Gå till routerns inställningar genom att skriva in IP-adressen i en webbläsare (se routerns bruksanvisning om det behövs), leta reda på "Port Forwarding" eller ett liknande avsnitt och kontrollera att Port 443 med UDP-protokoll är tillåten. Spara inställningarna och starta sedan om routern och datorn.

Om du redan har kontrollerat orsakerna till att Bitdefender VPN vanligtvis inte fungerar, kan guiden nedan hjälpa dig vidare. För att komma igång, välj namnet på ditt operativsystem.

Om du följde alla steg i den här omfattande guiden bör VPN-felen sluta. Nu ska du kunna ansluta till Bitdefender VPN.