Felsökning av Bitdefender VPN-anslutningsfel

Det finns några vanliga orsaker till anslutningsfel som Bitdefender VPN stöter på:

• Du är inte ansluten till Internet och har inte tillgång till Internet via Wi-Fi eller Ethernet-kabel. Se till att du har tillgång till Internet innan du använder Bitdefender VPN.

En strikt konfigurerad brandvägg förhindrar VPN-anslutning (t.ex. tredje parts brandväggsprogramvara, routerns inbyggda brandvägg). Om du inte är säker på om din router levereras med dedicerad brandvägg eller hur du stänger av den, se manualen, kontakta tillverkaren eller din internetleverantör.

En annan VPN/Proxy körs när du försöker ansluta. Avaktivera i så fall den andra VPN / Proxy-lösningen.

• Du försöker ansluta från en offentlig Wi-Fi som arbete, skola, flygplats etc. som kan ha blockerat de portar som krävs av Bitdefender VPN. Du måste kontakta nätverksadministratören för att försöka ändra brandväggsinställningarna.

• De poorten die worden gebruikt voor de VPN-verbinding zijn gesloten. Beroende på vilken enhet du för närvarande använder måste följande portar vara öppna:

Windows, Android: 1194 UDP, 443 UDP

Mac: 4500 UDP, 500 UDP, 443 UDP

 

Om stegen ovan inte fungerar kan du prova dessa felsökningssteg:

Var den här artikeln användbar?
No votes yet.
Please wait...

Sorry about that

How can we improve it?

For any issues with Bitdefender you can always contact us using this form

Populära Så här gör du-videor