Åtgärda anslutningsfel i Bitdefender VPN för Windows, Mac, Android, iOS | Felkod 2, 4, 9, 12 etc.

I den här artikeln visar vi dig hur du åtgärdar anslutningsfel i Bitdefender VPN för Windows, macOS, Android, iOS och iPadOS. Detta är några av de felmeddelanden som du kan få när du ansluter till Bitdefender VPN:

Ett fel inträffade när du försökte ansluta. Felkod: 2 | Felkod: Felkod: 4 | Felkod: Felkod: 9 | Felkod: Felkod: 10 | Felkod: 12 | Felkod: 99 | Felkod: 182 | Det gick inte att hämta serverlistan, försök igen senare. | 

Det finns några vanliga orsaker till anslutningsfel som Bitdefender VPN stöter på:

    • Du är inte ansluten till Internet och har inte tillgång till Internet via Wi-Fi eller Ethernet-kabel. Se till att du har tillgång till Internet innan du använder Bitdefender VPN.
    • En strikt konfigurerad brandvägg förhindrar VPN-anslutning (t.ex. tredje parts brandväggsprogramvara, routerns inbyggda brandvägg). Om du inte är säker på om din router levereras med dedicerad brandvägg eller hur du stänger av den, se manualen, kontakta tillverkaren eller din internetleverantör.
    • En annan VPN/Proxy körs när du försöker ansluta. Avaktivera i så fall den andra VPN / Proxy-lösningen.
    • Du försöker ansluta från en offentlig Wi-Fi som arbete, skola, flygplats etc. som kan ha blockerat de portar som krävs av Bitdefender VPN. Du måste kontakta nätverksadministratören för att försöka ändra brandväggsinställningarna.
    • Porten för VPN-anslutningen är stängd. Beroende på vilken enhet du för närvarande använder måste port 443 UDP vara öppen.

Oavsett orsaken visar vi dig exakt hur du hanterar VPN-fel så att du framgångsrikt kan ansluta till Bitdefender VPN. Klicka på namnet på ditt operativsystem för att börja:

Om du följde alla steg i den här omfattande guiden bör VPN-felen sluta. Nu ska du kunna ansluta till Bitdefender VPN.